مايا دياب: بعوض طفولتي اللي ضاعت في الشغل مع بنتي وبكره كلمة مطلقة - نايل 360

0 تعليق ارسل طباعة

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
مايا دياب: بعوض طفولتي اللي ضاعت في الشغل مع بنتي وبكره كلمة مطلقة - نايل 360, اليوم الثلاثاء 7 مايو 2024 10:54 مساءً

حلت الفنانة مايا دياب ضيفة على برنامج Abtalks والذي يقدمه الإعلامي أنس بوخش على قناة الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وكشفت خلاله العديد من التصريحات الخاصة بحياته الشخصية وطفولتها.

مايا دياب: مبتضايقش من التنمر 

وقالت مايا دياب في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر عند سؤالها عن تعرضها للضيق بسبب التنمر على عمليات التجميل التي تجريها: "التنمر مش بيهمني اصلا ولا بيضايقني أما تنمر عليا وتعمل زيي يبقى مسهوش تنمر، اسمه مش عارف توصلي.

b73075cec7.jpg
مايا دياب 

واستكملت مايا دياب في حديثها عن شخصيتها: بعتبر جراءتي هي حقيقتي مش تطاول على خوف الاخر، أو قلة معرفة الآخر، جرأتي في اني بقول الحقيقة اكتر من غيري وأنا مبقولش الحقيقة كاملة لأن للاسف لا يحتملها عالمنا كاملة.

مايا دياب: طفولتي مكنش فيها مرح ولعب 

وتحدثت مايا دياب عن طفولتها التي لم تعيشها بشكل كامل، قائلة: طفولتي مكنش فيها مرح ولعب واشتغلت وأنا عندي 13 سنة وفي الوقت اللي كان المفروض أتبسط فيه كنت بشتغل وبروح المدرسة في وقت واحد، حياتي كلها شغل من طفولتي لـ دلوقتي، والشخص اللي بيشتغل من بدري بينسى يعني إيه طفولة، فبعوض طفولتي في بنتي.

e46ecd26b8.jpg
الفنانة مايا دياب 

مايا دياب: لسة بحب طليقي 

وتطرقت مايا دياب عن طليقها، قائلة: لما كنت بتسأل طول الفترة اللي فاتت إنتي مطلقة ولا متجوزة؟ مكنتش بجاوب، كنت عايزة أحافظ على حب العيلة لبنتي، لأن باباها كان بييجي يشوفها وقت ما يحب، ومعنديش شروط خالص لده، ده أبوها وإنسان كنت بحبه ومازلت بحبهم، وبكره كلمة مطلقة، هي يا إما متزوجة يا إما سينجل.

وقالت مايا دياب أيضا: في بلدي المرأة ما خدتش حقها، فأنا مناصرة للمرأة بشكل كبير، وبلاقي إن هي النهاردة اتقدمت كتير في كل المجالات في كل الدول العربية، لكن في لبنان لسة متأخرين جدًا في حقوقها المدنية وكل الحقوق. 

وكانت قد تصدرت مايا دياب حديث مواقع التواصل الاجتماعي بعد ظهورها بطرحة على رأسها وبدأ العديد من الجمهور تهنئها بزفافها، قائلين: “مبروك يا عروسة، الف مبروك يا عروسة، ربنا يتمملك على خير يا عروسة"، ولكن لم تنفي أو تثبت مايا دياب حقيقة هذا الزواج.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق